Kräftskiva och Vemmentorp

Morgon morgon! Sovit gott? Jag har drömt mardrömmar, men det orkar jag inte gå in på.
Gick hem tidigare från kräftskivan, det var ju trots allt bara grannen och då är det inte så långt att gå med andra ord. Supertrevlig kväll och tack för det, jag behövde lite distrahering. Någroa kräftor var goda och några var gråa äckliga. Säkert sånna ommärkta förpackningar som vi har köpt. Vitlöksbröd och pastasallad med bacon sallad och solrosfrön i. Cider och päronsoda, överglada människor och hopp-o-studs dans!

Vemmentorp gick ut på att besöka tre olika biotoper, som jag tidigare har berättat. Nog besökte vi dem allt, men ooj! så mycket det var att göra som man inte fattade hur mycket det egentligen innebar. Vi samlade växter, mätte skicktdjup, samlade nedbrytare, svamp och insekter. Insekterna satte vi i frysen så de dog, annars är det ganska jobbigt att artbestämma. ^^ Artbestämningen (namnet avslöjar handlingen) tog längst tid, var jobbigast och tråkigast. Jag har flera massa sidor där jag bara har skrivit artnamn på både svenska och latin. Jag tyckte nog att den roligaste biotopen var myren, de karga men ändå artrika området förstummar åskådaren och det gör mig lycklig att bara sitta och titta på stillheten. Well, jag har varit i alla tre biotoperna många gånger när jag följt med pappa och jaga, dessutom bor jag i skogsbiotopen, så det var väl inte sådär magiskt som det var för vissa andra. Hahaha, den vinnande kommentaren sades på tisdagen innan vi var iväg och löd: "Det ska bli roligt att få se hur en skog ser ut." Haha, är det stadsbor i min klass eller?! :D Ajja, hon är lite allmänt stadsboaktig i övriga sammahang med, så jag var inte särskillt förvånad ändå, haha.
Tävlingarna den sista heldagen tyckte jag var superroliga! Den roligaste var att man skulle slå två domminobrickor, var båda vita så fick man dra på sig mössa, halsduk och mössar för att sedan försöka äta ett 200g choklad med bestick. Under tiden slår de andra i laget dominobrickorna och om två vita slås måste man byta. Man tävlar naturligtvis mot andra lag, så man får klä på sig och äta snabbt! Haha, jag fick ingen choklad på hela tiden, men när det va ungefär 1/3 kvar blev det min tur vilket slutade med att jag hade fyra lager choklad i munnen + en störig tandställning och skrattade samtidigt. Det var helt tjockt i munnen och utanför med choklad jättelänge efter vi hade vunnit. Lägg märket till att vi vann.
Jadå, roligt har jag haft, helt klart! Lite sömn, kidnappning av säng (hahahaha), tinade skogssniglar, pillande i mysigt hår och hemlagad mat till 50 pers.
Jag ska till David idag, åker vid fyra och ska ta olika tåg ner till Lund. Mysigt trevligt ska det bli. Han är lite förkyld och varnade mig att hans skulle vara trött och kanske lite slö. Men hehe, jag ska nog få liv i honom. :) Filmtittning och pianolektioner står på schemat, samt övernattning för första gången.
Nu ska jag se på film, fick en med Cosmopolitan som pappa tröstköpte till mig igår. Alla mina ex heter den, skriver mer sen hur den är och var. :) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0